1. Εξέλιξη στη γνώση μέσω της τεχνολογίας:Οι εμπειρίες σε εικονικό περιβάλλον θα αυξηθούν το 2018, με τους ταξιδιώτες να στρέφονται στη τεχνολογία για να κατανοήσουν καλύτερα έναν προορισμό ή ένα κατάλυμα πριν κάνουν κράτηση. Η εικονική πραγματικότητα (VR) καθώς και η ψηφιακή τεχνολογία θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν ευκολότερα κατάλληλο προορισμό, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ερευνούν, κλείνουν και ζούν ένα ταξίδι. Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών λένε ότι θα επέτρεπαν έναν υπολογιστή να σχεδιάσει ένα επερχόμενο ταξίδι με βάση τα δεδομένα από το προηγούμενο ταξίδι τους και οι μισοί (50%) δεν έχουν πρόβλημα αν ασχοληθούν με ένα πραγματικό πρόσωπο ή υπολογιστή, αρκεί να απαντηθούν τυχόν ερωτήσεις τους για το ταξίδι. Πάνω από έξι στους δέκα (64%) ταξιδιώτες λένε ότι θα ήθελαν να «δοκιμάσουν προτού να αγοράσουν» με μία προεπισκόπηση εικονικής πραγματικότητας, ενώ το 50% διαπιστώνει ότι οι προσωπικές προτάσεις για τους προορισμούς και τις δραστηριότητες τους ενθαρρύνουν να κλείσουν ένα ταξίδι. Αφαιρώντας όλη τη σκληρή δουλειά και το άγχος από τη λήψη αποφάσεων, η τεχνολογία το 2018 θα συνεχίσει να καθοδηγεί ανεμπόδιστα στην εύρεση των καλύτερων προορισμών, καταλυμάτων και εμπειριών.
  2. Από το όνειρο στην πραγματικότητα: το 2018 είναι η χρονιά για όσους ονειρεύονται ταξίδια. Το 45% των ταξιδιωτών έχουν δημιουργήσει μία λίστα ταξιδιών που θέλουν να κάνουν στη ζωή τους και η πλειοψηφία αυτών (82%) θα επιδιώξουν να επισκεφτούν έναν ή περισσότερους από αυτούς τους προορισμούς κατά το επόμενο έτος. Η λαχτάρα για νέες εμπειρίες συνεχίζει και οδηγεί την επιθυμία των ταξιδιωτών για αξέχαστα ταξίδια. Οι ταξιδιώτες το 2018 θα αξιοποιήσουν τη «στιγμή» όπως ποτέ άλλοτε. Το πιο πιθανό που θα υπάρχει σε μία λίστα προορισμών είναι ένα από τα «θαύματα του κόσμου», καθώς σχεδόν οι μισοί από τους ταξιδιώτες (47%) θα επιδιώξουν να το επισκεφθούν και να το «σβήσουν» από τη λίστα το 2018. Πάνω από το ένα τρίτο (35%) θέλουν να ζήσουν γαστρονομικές εμπειρίες δοκιμάζοντας τοπικά εδέσματα, το 34% θέλουν να μεταφερθούν σε ένα νησιωτικό παράδεισο και το 34% είναι λάτρεις της περιπέτειας και θέλουν να επισκεφθούν ένα γνωστό θεματικό πάρκο. Αυτοί που είναι εθισμένοι στην αδρεναλίνη θα επιλέξουν προορισμούς όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η Αυστραλία, το Ντουμπάι, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι άλλες κορυφαίες ταξιδιωτικές δραστηριότητες για το 2018 φαίνεται να είναι μια εμπειρία μέσα απο ένα μοναδικό πολιτιστικό γεγονός (28%), η εκμάθηση μιας νέας ικανότητας (27%), το ταξίδι σε έναν διάσημο δρόμο ή ένα σιδηροδρομικό ταξίδι (25%) και η επίσκεψη σε μία απόμερη ή «απαιτητική» τοποθεσία (25%).
  3. Η επιστροφή στο ρετρό στυλΕκτός από τις νέες εμπειρίες, οι ταξιδιώτες θα ξαναεπισκεπτόταν τις αγαπημένες τους παιδικές αναμνήσεις στα πλαίσια των ταξιδιών τους το 2018. Συνδυάζοντας το μέλλον με το παρελθόν, οι ταξιδιώτες του επόμενου έτους θα έχουν τον απαραίτητο ενθουσιασμό να επιστρέψουν σε αγαπημένους προορισμούς και να τους εξερευνήσουν με έναν εντελώς νέο τρόπο. Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (34%) θα επιλέξουν διακοπές που βίωσαν στην παιδική τους ηλικία για το 2018. Αυτή η δημοτικότητα αυτών των vintage διακοπών πηγάζει από τα αισθήματα της νοσταλγίας και της ευτυχίας που προκαλούν οι προορισμοί αυτοί. Οι ταξιδιώτες λένε ότι οι παλιότερες οικογενειακές διακοπές ανακαλούν τις πιο στοργικές αναμνήσεις τους. Οι Millennials φαίνεται να είναι ακόμα πιο συναισθηματικοί με το 44% των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών να θέλουν να ξαναγυρίσουν σε αγαπημένους οικογενειακούς προορισμούς. Με το 60% των ταξιδιωτών του 2018 να σκοπεύουν να δημοσιεύουν στα social media κάθε μέρα, αυτά τα μέρη θα επιστρέψουν σε δημοτικότητα και θα αποτυπώθούν για τις επόμενες γενιές.
  4. Η λατρεία της ποπ κουλτούρας: Με όλες τις πληροφορίες διαθέσιμες, οι ταξιδιώτες βασίζονται σε πολλές πηγές για έμπνευση προκειμένου να ταξιδέψουν σε νέους προορισμούς.  Το 2018, οι τηλεοπτικές εκπομπές, οι κινηματογραφικές ταινίες, ο αθλητισμός και ειδικότερα τα social media φαίνεται να επηρεάζουν σημαντικά ολοένα και περισσότερο τις αποφάσεις κρατήσεων, καθώς οι ταξιδιώτες στρέφονται στην ποπ κουλτούρα για την έμπνευση του ταξιδιού τους. Η ανάγνωση blogs ή η παρακολούθηση προτάσεων από τους «ειδικούς» YouΤuber’s θα εμπνεύσει τέσσερις στους δέκα (39%) ταξιδιώτες. Οι τοποθεσίες που προβάλλονται στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο ή στα μουσικά βίντεο θα πείσουν πάνω από το 36% των ταξιδιωτών το επόμενο έτος. Περισσότεροι από το ένα πέμπτο (22%) των ταξιδιωτών θα μπουν στον πειρασμό να ταξιδέψουν για ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, με το 43% αυτών να σκέφτονται ένα καλοκαίρι γεμάτο ποδόσφαιρο στη Ρωσία. Οι τοποθεσίες κορυφαίων τηλεοπτικών προγραμμάτων που οι ταξιδιώτες θέλουν περισσότερο να επισκεφθούν το 2018 είναι η Κροατία, η Ισπανία και η Ισλανδία εμπνευσμένοι από το Game of Thrones (29%), το Λονδίνο όπως φαίνεται στο Sherlock και στο Crown (21% και 13%), η Νέα Υόρκη και το Μανχάταν από το Billions (13%) και το Λος Άντζελες που προβλήθηκε στο Entourage (10%).
  5. Στροφή στην ευεξία: Η τάση για τις αποδράσεις ευεξίας δεν μειώθηκε για το 2018. Μάλιστα, σχεδόν διπλασιάστηκε το ποσοστό των ατόμων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια υγείας και ευεξίας το 2018 σε σύγκριση με το 2017 (από τον 1 στους 10 κατά το 2017 σε σχεδόν 1 στους 5 το 2018). Τα ταξίδια που θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή θα είναι εκέινα που περιλαμβάνουν περιηγήσεις και πεζοπορία. Το περπάτημα θα είναι ο απόλυτος τρόπος εξερεύνησης για το επόμενο έτος, με το 56% των ταξιδιωτών να λένε ότι θέλουν να κάνουν ταξίδια πεζοπορίας το 2018.

    Άλλες δραστηριότητες εμπνευσμένες από την υγεία και την ευεξία που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της ταξιδιωτικής ατζέντας του 2018 περιλαμβάνουν επίσκεψη σε ένα spa ή περιποίηση ομορφιάς (33%), ποδηλασία (24%), θαλάσσια αθλήματα (22%), διακοπές πλήρους αποτοξίνωσης του σώματος (17%), yoga (16%), τρέξιμο (16%) και διαλογισμό (15%). Η υιοθέτηση τέτοιων εμπειριών είναι δημοφιλής στους ταξιδιώτες, με το 59% να δηλώνει ότι όταν βρίσκονται σε διακοπές δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες σε σχέση με τα υλικά αγαθά. Η συμμετοχή σε ένα ταξίδι υγείας και ευεξίας μπορεί επίσης να είναι καλό για το μυαλό, καθώς πάνω από το ήμισυ (55%) λένε ότι οι διακοπές είναι μια στιγμή για να συλλογιστούν και να βελτιώσουν τις επιλογές για τον τρόπο ζωής τους,  κάτι που μπορεί εύκολα να διευκολυνθεί μέσα από ένα ταξίδι υγείας και ευεξίας.

  6. Πρόθεση για οικονομία: Κάθε χρόνο οι ταξιδιώτες γίνονται πιο προσεκτικοί, ειδικά όταν πρόκειται για τα χρήματα τους. Βασισμένοι σε αριθμούς που καθορίζουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις σε θέματα που σχετίζονται με τα οικονομικά, το 2018 θα δει ταξιδιώτες που θέλουν να είναι ακόμη περισσότερο προσεκτικοί στα οικονομικά. Σχεδόν οι μισοί (47%) θα λάβουν υπόψη τις ισοτιμίες νομισμάτων κατά τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους για το έτος, και σχεδόν το ίδιο ποσοστό (48%) θα εξετάσει την οικονομική κλίμακα ενός προορισμού προτού αποφασίσει να ταξιδέψει. Καλά νέα για τη βιομηχανία λιανικού εμπορίου, το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (30%) σκοπεύουν επίσης να κάνουν περισσότερες αγορές από τα καταστήματα αφορολόγητων των αεροδρομίων το 2018 και ένας στους τέσσερις (26%) θα πάει ακόμη και διακοπές ειδικά για να αγοράσει αγαθά όπως είδη μόδας επειδή είναι φθηνότερα απ’ ότι στην πατρίδα τους.

    Οι πιο εύρωστοι οικονομικά ταξιδιώτες δεν θα ακολουθήσουν τη μάζα, με πάνω από τους μισούς (57%) να επιθυμούν να κάνουν ένα πιο ανεξάρτητο ταξίδι το 2018, δίνοντας βάση στις προσωπικές εμπειρίες, αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές και δημιουργώντας τα δικά τους πακέτα – όλα με τη βοήθεια των εφαρμογών και της τεχνολογίας. Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (44%) θα χρησιμοποιήσουν τις ταξιδιωτικές εφαρμογές περισσότερο το 2018, με την τεχνολογία να αναπτύσσεται συνεχώς για να μειώσει το άγχος του ταξιδιού. Αυτό περιλαμβάνει τεχνολογία γεωγραφικού εντοπισμού ή εφαρμογή προγραμματισμό δραστηριοτήτων.

  7. Απόδραση με φίλους: Το 2018 αναμένεται να είναι η χρονιά της ομαδικής απόδρασης. Στην ερώτηση: ποιοι θα ήταν οι ενδεχόμενοι σύντροφοι τους στο ταξίδι το 2018, το τμήμα με τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με το 2017, ήταν όσοι θα ταξίδευαν με μία παρέα φίλων, αυξάνοντας από 21% σε 25%. Με το 2018 να θεωρείτε χρονιά εμπειρίας, δεν είναι μόνο ο προορισμός αλλά και οι άνθρωποι που συντελούν στη δημιουργίας μιας ανάμνησης. Οι αποδράσεις με φίλους είναι η καλύτερη επιλογή, μακριά από τις καθημερινές πιέσεις, μειώνει το άγχος και βελτιώνει τις σχέσεις με τους φίλους σας. Με όλα τα μέρη του κόσμο να βρίσκονται, μόλις ένα κλικ μακριά, δεν ήταν ποτέ πιο εύκολο να βρει κάποιος το ιδανικό μέρος για να μείνει και να εξερευνήσει με μία ομάδα φίλων ένα προορισμό. Οι αποδράσεις με φίλους έχουν επίσης οικονομικά πλεονεκτήματα αφού τέσσερις στους πέντε (42%) δήλωσαν ότι οι ομαδικές διακοπές με φίλους θα τους επιτρέψουν να μείνουν σε καταλύματα που δεν θα ήταν σε θέση να αντέξουν οικονομικά από μόνοι τους.

  8. Ζήστε σαν ντόπιος: Το 2018, τα ενοικιαζόμενα σπίτια θα γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλή – όχι μόνο για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να μείνουν σε ένα, αλλά και για τους ιδιοκτήτες που σκέφτονται να προσκαλούν άλλους να μείνουν στη δική τους κατοικία. Ένας στους τρεις ταξιδιώτες (33%) λένε ότι θα προτιμούσαν να ενοικιάσουν (μια εξοχική κατοικία ή ένα διαμέρισμα) απ’ ότι να μείνουν σε ένα ξενοδοχείο και ένας στους πέντε (21%) θα σκεφτόταν να προσθέσει το σπίτι του σε μία ιστοσελίδα τουριστικών καταλυμάτων.
    Σχετικά με τον ρόλο ενός οικοδεσπότη, οι ταξιδιώτες δεν επιθυμούν να τους έχουν εκεί όλη την ώρα. Οι ταξιδιώτες θέλουν να έχουν μία τοπική εμπειρία και θα στραφούν στους οικοδεσπότες για τις γνώσεις τους, καθώς το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών λένε ότι θα είναι σημαντικό ο οικοδεσπότης τους να έχει ισχυρές γνώσεις σχετικά με το τοπικό φαγητό και τα καλά μέρη για επίσκεψη (25%), αλλά οι ταξιδιώτες θα θέλουν την ευελιξία να αλληλοεπιδρούν με τους οικοδεσπότες με τους δικούς τους όρους. Το 2018, θα είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες να είναι διαθέσιμος ο οικοδεσπότης τους, αλλά όχι υπερβολικά αυταρχικός (30%) και ένας στους δέκα (12%) θέλει έναν οικοδεσπότη με τον οποίο δεν χρειάζεται να μιλήσουν καθόλου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Booking.com και διεξάχθηκε αυτόνομα μέσα από ένα δείγμα ενηλίκων που έχουν κάνει ένα ταξίδι τους τελευταίος 12 μήνες/που σχεδιάζουν να κάνουν ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες. Συνολικά αξιολογήθηκαν 18.509 ερωτηθέντες (1.000+ από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Κίνα, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ινδία, τη Σιγκαπούρη και τη Ρωσία και 500+ από κάθε χώρα: Αυστραλία, Αργεντινή, Βέλγιο, Καναδά, Δανία, Χονγκ Κονγκ, Κροατία, Ινδονησία, Ιαπωνία, Μεξικό, Κάτω Χώρες, Νέα Ζηλανδία, Σουηδία, Ταϊλάνδη και Ταϊβάν). Οι ερωτηθέντες συμπλήρωσαν την ηλεκτρονική έρευνα τον Αύγουστο του 2017.