Πάνω από την κοιλάδα των Ιρίων και στο βόρειο τμήμα του όρους Αυγό είναι χτισμένη η Μονή Αγίου Δημητρίου Αυγού. Η τοποθεσία της είναι άμεσα συνυφασμένη με τον ποταμό Ράδο, τον οποίο και διασχίζεις αν θέλεις να φθάσεις στη Μονή ξεκινώντας από τα Ίρια. Η εναλλακτική διαδρομή είναι από το χωριό Πελεή, που όπως και στην πρώτη διαδρομή (από Ίρια) οδηγεί στη Μονή ένας κακοτράχαλος χωματόδρομος.
Το μοναστήρι πλέον είναι σε καθημερινή λειτουργία και ανακαινίζεται, μια επίσκεψη θα σας αφήσει τα καλύτερα αποτελέσματα αρκεί να διαλέξετε όχημα κατάλληλο, για τον κακοτράχαλο δρόμο.
Τόσο για την απόκρημνη τοποθεσία κτίσης της Μονής όσο και για το όνομά της, “Αυγού”, έχουν ειπωθεί πολλές ιστορίες, που οι ντόπιοι, κυρίως Ιριώτες, αναπαρήγαγαν με τα χρόνια. Αρχικά λέγεται πως οι ιδρυτές ήθελαν να κτίσουν αλλού τη Μονή και ο Άγιος Δημήτριος υποδείκνυε το σημερινό σημείο κτίσης της Μονής. Ξεκίνησαν λοιπόν οι τεχνίτες να χτίζουν σε άλλο σημείο τη Μονή αλλά τα εργαλεία τους έφευγαν και πήγαιναν στη τοποθεσία που έλεγε ο Άγιος Δημήτριος.

Επίσης, λένε πως το “Αυγό” προήλθε από τη προσπάθεια των χριστιανών της εποχής για την ορθή επιβεβαίωση του σημείου κτίσης, οπότε και έριξαν ένα αυγό να δουν αν σπάσει. Αυτό δεν έσπασε και θεώρησαν ότι είναι το κατάλληλο σημείο κτίσης της Μονής. Επίσης, κάποιοι ντόπιοι θυμούνται μία ιστορία με μια μάνα, που είχε ένα άρρωστο παιδί και προσευχήθηκε στη Παναγία να της το γιατρέψει. Η Παναγία της απάντησε πως: “αν πιστεύεις ρίξε το παιδί στο γκρεμό και αυτό θα γιατρευτεί”. Η μάνα σκέφτηκε να ρίξει πρώτα ένα αυγό να δει αν θα σπάσει. Το ρίχνει…. δε σπάει. Ρίχνει και το παιδί και αυτό σκοτώνεται. Τέλος, πολλοί συνδέουν το όνομα “Μονή Αυγού”, με τη χρήση της λέξης αυγό, που σε πολλές διαλέκτους σημαίνει γυμνή κορυφή. (Αυτή φαίνεται να είναι και η πιο πιθανή προέλευση του ονόματος).

Πέρα από τις ιστορίες που διασώθηκαν και μεταλλάχθηκαν κατά την πάροδο των αιώνων, δεν υπάρχει καμία βιβλιογραφική αναφορά για το έτος ίδρυσης της. Μόνο από την τοιχοποιία και ειδικότερα από τη κατασκευή του σταυροθολίου του καθολικού με πλίνθους, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι μάλλον πρόκειται για οικοδόμημα του 11ου ή 12ου αιώνα.

Το κυρίως κτίσμα της Μονής, χωμένο στα βράχια, αποτελείται από το ισόγειο και άλλους δύο ορόφους. Οι όροφοι συνδέονται με μία στενή πέτρινη σκάλα. Στο δεύτερο όροφο βρίσκεται το καθολικό της μονής, που αποτελείται από τον δισυπόστατο ναό, ο οποίος είναι αφιερωμένος στον Άγιο Δημήτριο το Μυροβλύτη και τους Αγίους Θεοδώρους. Δυστυχώς το εσωτερικό του ναού του Αγίου Δημητρίου καταστράφηκε από πυρκαγιά.

Η φωτιά κατέστρεψε το ξυλόγλυπτο τέμπλο του ναού, αλλά και την αγιογράφηση του. Οι δύο ναοί επικοινωνούν με ένα δίλοβο άνοιγμα, το οποίο είναι αγιογραφημένο τον 17ο αιώνα. Την ίδια εποχή πρέπει να έχει αγιογραφηθεί και ο ναός των Αγίων Θεοδώρων, όπως μαρτυρούν και οι λίγες αγιογραφίες που έχουν απομείνει.

Ταξίδι λοιπόν με το νέο Triumph Tiger 1200 XCa, είναι ένα Land Cruiser, η ένα Land Rover καλύτερα λόγω καταγωγής.

Ανθεκτικό, εξελιγμένο και ευπροσάρμοστο, το Tiger 1200 είναι η ιδανική μοτοσικλέτα για όποια διάθεση και να έχεις.

Αυτή η μοτοσικλέτα θα σε πάει παντού δίχως να σε τρομάζει, είναι γεννημένη για περιπέτεια με άνεση.
Για το 2020 το Tiger 1200 XCa έχει σημαντικές βελτιώσεις για την εργονομία, το βάρος και την τεχνολογία της επόμενης γενιάς, όπως οι νέες ηλεκτρονικές αναρτήσεις, cornering ABS,cornering lights, hill assistant, traction control, sifter και και και πολλά και, όλα μαζί όμως κάνουν την διαφορά. Σας συγχωρώ και αν σας κλείνει το μάτι με όλα αυτά τα νέα συστήματα που έχει επάνω του, θα πρέπει να έχετε πτυχίο μηχανολόγου του Πολυτεχνείου, ώστε να καταλάβετε το πως λειτουργούν για τη δική σας ασφάλεια.
Όλα αυτά βέβαια μπορούν να αλλάξουν και να μεταμορφώσουν την μοτοσικλέτα, στα μέτρα σας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τον έλεγχο της όπως εσείς θέλετε.

Στη πρώτη μου επαφή, όλα έρχονται στα μέτρα μου, το ύψος μου είναι ιδανικό και άνετα πατάω στο έδαφος, ρύθμιση της ζελατίνας ώστε να δημιουργήσω ένα στρώμα αέρα γύρω μου, στη συνέχεια οι αναρτήσεις στα μέτρα οδήγησης μου, με την αυτοπροσαρμοζμένη προ φόρτιση !!!! Semi Active Suspension (TSAS).

Εδώ τα Traction δουλεύουν και εύκολα κάνεις την μοτοσικλέτα σου ποιο επιθετική με την Arrow τιτανίου, να κελαηδάει μέσα από το τρικύλιδρο μοτέρ και την απόκριση του γκαζιού εξαιρετική, κάνοντας το στροφιλίκι στο βουνό παιχνίδι. Συνήθεια σας πρέπει να γίνει και ο συμπλέκτης ( δηλαδή να μην τον χρησιμοποιούμε) quickshifter, απλά και μόνο κλικ στο κιβώτιο και άλλαξαν οι ταχύτητες.