Η τρέλα μου για τα τρένα ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια με την μοτοσικλέτα μου να τριγυρνώ τους σταθμούς, ηταν ιδέα και έγινε πράξη με την βοήθεια συνεργατών τον Απρίλιο του 2019, όταν και αποφάσισα την καταγραφή τους.

Πανέμορφες διαδρομές που μένουν ανεκμετάλλευτες, έτσι ρημάζει η ιδιαίτερης αξίας υποδομή του αφού κανένας δεν ενδιαφέρετε.

Αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι η ιστορία της Ελλάδας. Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, μια λανθασμένη κρατική πολιτική και μνημόνια, άφησαν τα σημάδια τους στην υπερεκατονταετή λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011.

Ένα φωτογραφικό ταξίδι στους σταθμούς και όχι μόνο, θα φωτογραφίσουμε και βιντεοσκοπήσουμε τους υπέροχους σταθμούς και γεφύρια, με τη βοήθεια του Drone θα φωτογραφήσουμε τα παλιά γεφύρια που βρίσκονται κρεμασμένα σε δύσκολα προσβάσιμα σημεία.
Αξιόλογες μεταλλικές και ολολίθινες τοξωτές γέφυρες, μνημεία της ανάπτυξης της βιομηχανίας μετάλλου όσο και της τέχνης Ελλήνων και Ιταλών πετρομαστόρων αντίστοιχα. Είναι τέτοια η αξία του που κτίρια σταθμών έχουν κηρυχθεί μνημεία από το ΥΠΠΟΑ από το 1985 ενώ ήδη εξετάζεται το ζήτημα κήρυξης ενός ολόκληρου τμήματος του (Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα με τις διακλαδώσεις) ως μνημείου.

Θα γυρίσουμε το δίκτυο σε όλη του την έκταση, διαδρομές που ξεχώρισα κατά καιρούς, ως προς την ομορφιά των τοπίων.

Νομός Αργολίδας: Φαράγγι Ανδρίτσας και οροπέδιο Αχλαδοκάμπου.
Νομός Αρκαδίας: Πέρασμα του Καλογερικού (το υψηλότερο σημείο σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα με 814μ.),
Φαράγγι Νικολακάκαινας (δίπλα στις πηγές του Αλφειού),
Κοιλάδα του Ίσσαρη στα σύνορα Αρκαδίας – Μεσσηνίας (το πιο δύσκολο και όμορφο κομμάτι του δικτύου).
Νομός Μεσσηνίας: Η ημιορεινή διαδρομή  μεταξύ Ζευγολατιού Καλουνερού και το πέρασμα δίπλα από τις αμμοθίνες της Κυπαρισσίας (Καλονερό – Ζώνη Νατura 2000).
Νομός Ηλείας: Λιμνοθάλασσα και Φοινικόδασος Καιάφα.
Νομός Αχαΐας: Φαράγγι Βουραϊκού (Οδοντωτός).
Νομός Κορινθίας: Στενά Δερβενακίων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις μέρες μας λειτουργούν μόνο τρία μικρά τμήματά του: ο «Οδοντωτός» Διακοφτού-Καλαβρύτων, το τμήμα Κατάκωλο-Πύργος-Ολυμπία για τουριστικά δρομολόγια και το τμήμα Άγιος Βασίλειος-Ρίο-Πάτρα, ως Προαστιακός Σιδηρόδρομος.

Στην ακμή του, το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως καθώς και 251.000 τόνους εμπορευμάτων. Κάλυπτε 750 χλμ, διέθετε 159 σταθμούς και εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως οι: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Διακοφτό, Αίγιο, Πάτρα, Καβάσιλα. Κυλλήνη, Αμαλιάδα. Κατάκολο, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία, Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μεγαλόπολη, Τρίπολη, Άργος, Ναύπλιο, Νεμέα.

Το οδοιπορικό έχει σκοπό τη φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση  με νέες κάμερες από τη  Sony, αναδεικνύοντας την περιοχή με την κορυφαία ποιότητα της.

Μοτοσικλέτα θα είναι το Dominar 400